logo-kbaskylt-black
logo-kbaskylt-black

Uppdraget: Butikerna Jack & Jones och Vero Moda ligger på andra våningen och ville göra något extra med sina stora glaspartier i entré och fönster – något som direkt drar ögonen uppåt och guidar kunderna rätt.

Lösningen

Vi monterade en färgskiftande (dichroisk) glasfolie över utvalda glaspartier. Folien växlar nyans beroende på ljus, vinkel och position, vilket skapar en levande effekt som syns tydligt från markplan och i gångstråk.

Fördelar med lösningen:

  • Maximal uppmärksamhet – dynamisk färgskiftning gör att glaspartierna “rör sig” när man passerar.

  • Behåller ljusinsläppet – folien dämpar inte butikernas ljusflöde.

  • Signaleffekt till entrén – hjälper kunder att hitta upp till plan 2.

  • Tillfälligt men hållbart – kan bytas eller tas bort utan permanenta ingrepp i glaset.

Genomförande

  • Ytor: Stora glaspartier i entré och fönster mot gångstråk.

  • Metod: Noggrann mätning, skarvplanering och montage på plats utanför ordinarie öppettider.

  • Resultat: Ett tydligt “eye-catcher”-lager som förstärker varumärkesupplevelsen och ökar synligheten från långt håll.

Sammanfattning

Med färgskiftande glasfolie fick Jack & Jones och Vero Moda en unik, rörlig visuell effekt som sticker ut och leder kunderna upp till butikerna – utan att kompromissa med ljus, sikt eller flexibilitet.